Jaké děláte nejčastěji chyby ve stravování?

Nepřejídáte se, cvičíte, ale ručička na váze se ne a ne pohnout směrem dolů. Ujistěte se, že neděláte následující chyby, které se zdají bezvýznamné, ale mohou být příčinou vašeho přibírání na váze. Jak na zdravé hubnutí?

Snídaně, základ dne

Mnoho lidí ráno odbývá snídani nebo ji rovnou přeskakuje. Jakmile se však ráno nenajíte, přepne se tělo automaticky do nouzového režimu. V něm ale rozhodně kila dolů nepůjdou. Po lehkém ranním jídle se ale naopak váš organismus nakopne. Zkusit můžete i v současné době tolik oblíbené a osvěžující smoothie na hubnutí.

Pitný režim

Dáte si ráno kávu a odpoledne zjistíte, že to bylo jediné, co jste z celý den vypili? Víte, že to je špatně. Nejen pro vaší postavu, ale i zdraví. A při hubnutí je potřeba tekutin ještě o něco vyšší.

Hlídejte si kalorie

Jíte sice zdravě, ale nemáte tušení, kolik kalorií vaše jídla obsahují. Vždyť jsou přece „zdravá“. Ale i takové sushi, celozrnné těstoviny, olivový olej či semínka patří mezi kalorické bomby. Dejte si je, ale s mírou. Jestliže si nevíte rady a nevíte co smíte a co ne, najděte si výživového poradce, který vám pomůže sestavit jídelníček na míru.

Pozor na ovoce

Ovoce je zdravé, chutné. Rozhodně ho však při hubnutí nemůžete jíst, co hrdlo ráčí. Je velmi sladké a často obsahuje hodně bílkovin. Proto ho mějte spíše jakou zdravou alternativu sladkostí.

Hřešte, ale s mírou

Když si dáte něco hříšně sladkého, ale ne příliš dietního jednou za týden, nic se nestane. Když ovšem sníte misku brambůrek každý večer u televize, kila dolů jen tak nepůjdou.

Chyby při sportování

Nejčastějším problémem při sportování je nastolit pravidelnost. Cvičte alespoň 3x týdně z počátku jen 30 minut. Postupně můžete přidávat. Vybrat musíte i vhodný sport, nestačí jen posilování, ale potřebujete i nějakou aerobní aktivitu. A pozor na začátečnické chyby. Nepřehánějte to. Když se budete přepínat, může vám váha dokonce narůst.

A rada nakonec. Hodně spěte. Spánek je ten nejlepší lékař. Nedostatek spánku způsobuje to, že tělo si začne ukládat tuky na horší časy. Navíc jste přes den velmi unavení a bez energie, kterou si pak dodáváte sladkým.

Mohlo by vás zajímat:

Avodkádová pomazánka kluci v akci

Utopenci kluci v akci

Napsat komentář